Soms misschien wel, maar zeker niet altijd. Het zal ook afhangen van de ernst en van de oorzaak. Als de blaas wat geïrriteerd is na een infectie en de klachten vrij mild zijn (snel aandrang hebben en wat vaker moeten plassen) kan het na verloop van tijd wel minder worden, maar bij ernstige klachten - bijvoorbeeld van neurologische oorsprong - kan het voorkomen dat de blaasspier steeds onwillekeurig samentrekt waardoor de patiënt incontinent is. Dat is soms niet eens goed te behandelen met medicatie of met botox-injecties in de blaasspier (wat wel gedaan wordt bij ernstige klachten als medicatie niet afdoende werkt) dus van 'vanzelf overgaan' is in die gevallen al helemaal geen sprake.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een kleine maand last gehad van een blaasinfectie. In het begin was het regelmatig, maar het is al gebeterd. Kun je me een beetje een idee geven hoe groot de kans is dat het geneest?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben dus toch maar naar de huisarts gegaan Lies. Nadat ik na zo een 6 uur stilzitten met het gevoel dat ik naar het toilet dacht dat ik gek aan het worden was. De dokter verwees me naar de specialist.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb werkelijk geen idee hoe groot die kans is, en ik weet ook niet of daar onderzoek naar is gedaan. Omdat waarschijnlijk mensen met milde klachten niet naar de huisarts gaan, is het ook niet te zeggen of er misschien heel veel mensen zijn met milde klachten bij wie het grotendeels vanzelf over gaat. Maar ben je al bij de specialist geweest? Wanneer je medische hulp krijgt, is de kans natuurlijk groter dat je van je klachten af raakt, maar dat gaat dan misschien niet vanzelf. Er zijn behandelingen voor, gelukkig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, bedankt. Zo een specialist heeft het spijtig genoeg altijd druk, maar ik heb een afspraak. Zolang ik thuis zit heb ik geen probleem, maar zodra ik me op onbekend terrein begeef wordt het erg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is de situatie anders buiten, ga je thuis bijvoorbeeld heel vaak naar de WC en kan dat buitenshuis niet, of zit er een stukje spanning bij van wat je moet doen als je ineens heel nodig moet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik me rustig voel heb ik niets. Thuis bijvoorbeeld heb ik nergens last van tenzij ik te weinig heb geslapen. Als ik een beetje zenuwen heb of de situatie is niet optimaal heb ik er last van. Gewoon op de trein zitten is al genoeg om er last van te hebben.